HANDELSBETINGELSER
Følgende handelsbetingelser gælder når du handler hos Nordsko.dk. Handelsbetingelserne kan blive opdateret. Hvis du har spørgsmål til nedenstående er du meget velkommen til at kontakte os.
Bestilling
Webshoppen er åben for bestilling 24 timer i døgnet. Når du bestiller en vare på Nordsko.dk, modtager du en ordrebekræftelse på den mail, du har angivet ved bestilling.
Betaling
Vi tager imod følgende betalingsmetoder
Når ordren er behandlet og sendt trækkes beløbet fra det oplyste kort.
Udsalg
I forbindelse med udsalg skal der påregnes længere leveringstid – og vi tager forbehold for udsolgte varer.
Levering
Vi sender din ordrer via GLS og til nærmeste pakkeshop. Ved modtagelse bedes du kontrollere varens indhold. Er pakken beskadiget, når du modtager den, skal du anmelde det til GLS med det samme eller senest 2 dage efter modtagelsen og efterfølgende returnere varen til os. Vi pakker naturligvis alle varer forsvarligt ind for at mindske risiko for skade.
Hos Nordsko.dk bestræber vi os på, at alle ordrer sendes i løbet af 1-3 hverdage. I forbindelse med udsalg skal der dog påregnes længere leveringstid.
Fragt
Du har følgende muligheder for levering: Tjek nedenstående og tilret
Vi leverer desværre ikke til udlandet eller til Færøerne og Grønland på nuværende tidspunkt.
Fragtfri
Alle ordre over kr. 499 sendes fragtfrit til en pakkeshop nær dig.
Ønsker du at købe retur fragtlabel igennem os til kr 39? Benyt vores returportal på forsiden.
Afhenter du ikke din pakke i pakkeshop, og den sendes retur til os, betragtes det som returfragt, og der vil blive fratrukket kr 39 på din ordre. Vi gør opmærksom på at pakker, som ikke afhentes overgår til GLS retursystem, hvilket kan tage lang tid før pakken er tilbage i vores varetægt. Du bør derfor ikke afvise at afhente pakken, som måde at fortryde dit køb på.
Hos Nordsko.dk refunderer og ombytter vi selvfølgelig gerne. Du har 14 dage til at returnere varen, gældende fra den dag du modtager pakken. Er pakken til en julegave så skriv det i bemærkning. Vi bytter julegaver frem til 10/1.
Varen kan naturligvis kun returneres og ombyttes, hvis denne er ubrugt, i samme stand som ved modtagelsen og hvis varens originale mærkat stadig er påsat. Ønsker du at bytte en vare til en anden størrelse eller farve skal du returnere varen og lave en ny ordre via webshoppen. Vi betaler ikke retur fragt. Når vi modtager returvaren overføres pengene til din konto. Husk at vedlægge ordrebekræftelsen. Varer købt på webshoppen kan også returneres i butikken. Husk i den forbindelse at medbringe din ordrebekræftelse eller ordre nummer.
Vælger du at returnere skal du huske at sende pakken MED tracking. Ansvaret for pakken ligger hos kunden, indtil den returnerede vare er hos os igen. Når pakken sendes med tracking vil den altid kunne spores.
Husk altid at få en kvittering for at du har afleveret pakken. Det sikrer, at vi kan lave en erstatningssag og man kan få pengene retur fra GLS, hvis pakken bliver væk under forsendelsen.
Vigtigt: Tilret og skriv hvilke betingelser der er i forbindelse med fortrydelse eller ombytning.
Ønsker du at returnere din vare skal du gøre følgende:
Nord Sko, Vesterhavsvej 23, 9492 Blokhus
Retur vare SKAL sendes til vores fysiske butik.
Returnering af gaver
Har du modtaget en gave, der er købt hos Nordsko og ønsker du at returnere eller ombytte den, kan du sagtens det. Du har 14 dage til at returnere varen og det foregår på samme måde som returnering og ombytning på vanlig vis. Se ovenfor. Husk at ordrebekræftelsen skal ilægges pakken ved returnering.
Ved refundering af varens beløb, vil pengene altid blive overført til samme betalingsmiddel/kort, hvorfra varen er betalt. Vi refunderer dit tilgodehavende hurtigst mulig efter vi har modtaget varen. Du vil blive orienteret herom via mail.
Reklamation
Hos Nordsko.dk tjekker vi altid varerne inden afsendelse. Der kan naturligvis være ting vi overser, så derfor er det vigtigt, at du læser afsnittet om reklamation. Reklamationsretten gælder ikke for varer, som er defekte på grund af slitage eller skader forårsaget af forkert brug, fejlagtig vask, manglende vedligeholdelse, eller almindeligt slid.
Ønsker du at reklamere over en vare, så kontakt os endelig på info@nordsko.dk. Medsend gerne billeder af fejlen og husk at skrive dit ordrenummer. Vi behandler derefter reklamationen og kontakter leverandøren. Vi bestræber os altid på at anskaffe en ny vare eller udbedre fejlen. Kan varen hverken ombyttes eller repareres får du selvfølgelig pengene retur.
Efter reglerne i købeloven, er der som udgangspunktet 24 måneders reklamationsret. For varer med begrænset levetid er reklamationsretten dog afkortet til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.
Sikkerhed
Her skal du skrive hvilke former for sikkerhed der er forbundet med brug af betaling. Epay eller lign.?
Persondata
Hvis du ønsker at handle hos Nordsko skal du oplyse følgense oplysninger:
Vi behandler alt vores data fortrolig og videregiver ikke dine oplysninger til tredjepart. Vi registrerer dine personoplysninger for at kunne sende dine varer til dig. Dine oplysninger (navn, adresse, telefonnummer og mailadresse) bliver videregivet til GLS.
Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt. Disse data gemmes i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.
Jf. reglerne i Persondataloven har du rettigheder til at kontakte Nordsko og få indsigt i hvilke oplysninger der er registreret om dig. I den forbindelse kan du rette henvendelse til info@nordsko.dk.