HANDELSBETINGELSER

Følgende handelsbetingelser gælder når du handler hos Nordsko.dk. Handelsbetingelserne kan blive opdateret. Hvis du har spørgsmål til nedenstående er du meget velkommen til at kontakte os.

Betaling & Levering

Bestilling

Webshoppen er åben for bestilling 24 timer i døgnet. Når du bestiller en vare på Nordsko.dk, modtager du en ordrebekræftelse på den mail, du har angivet ved bestilling.

Betaling

Vi tager imod følgende betalingsmetoder

  • Visa Dankort og Mobilpay

Når ordren er behandlet og sendt trækkes beløbet fra det oplyste kort.

 

OPHØR FYSISK BUTIK- VARER KØBT PÅ WEBSHOPPEN 

I forbindelse med ophør skal der påregnes længere leveringstid  – og vi tager forbehold for udsolgte varer.

Returret 14 dage fra du modtager pakken i pakkeshop. 

BEMÆRK DER ER IKKE FRI FRAGT PÅ NEDSATTE VARER.

 

Levering

Vi sender din ordrer via GLS og til nærmeste pakkeshop. Ved modtagelse bedes du kontrollere varens indhold. Er pakken beskadiget, når du modtager den, skal du anmelde det til GLS med det samme eller senest 2 dage efter modtagelsen og efterfølgende returnere varen til os. Vi pakker naturligvis alle varer forsvarligt ind for at mindske risiko for skade.

Hos Nordsko.dk bestræber vi os på, at alle ordrer sendes i løbet af 1-3 hverdage. I forbindelse med udsalg og udenfor sæson skal der dog påregnes længere leveringstid.

Fragt

Du har følgende muligheder for levering: Tjek nedenstående og tilret

  • Levering til pakkeshop som er tættest på dig 
    Levering med GLS – Denne levering er gratis ved køb over 599 DKK. Vi levere til nærmeste pakkeshop. Gælder ikke nedsatte varer.
  • Hent din pakke direkte i vores butik i Blokhus (DKK 0) Vi sender en sms når pakken kan afhentes.
  • Levering til din privat adr. kr 59. Bemærk du skal være hjemme i tidsrummet 07.00-16.00 når du modtager sms fra gls. Gls har gebyr på 18 kr ekstra hvis du IKKE er hjemme eller IKKE besvare deres sms.

Vi leverer desværre ikke til udlandet eller til Færøerne og Grønland på nuværende tidspunkt.

Fragtfri

Alle ordre over kr. 599 sendes fragtfrit til en pakkeshop nær dig.Gælder ikke nedsatte varer.

Prisgaranti

Finder du samme stylenummer, farve og størrelse i en dansk webshop så send et screenshot af varen. Det skal tydeligt fremgå at det er nøjagtig samme style, farve og størrelse. Prisgaranti gælder på dagen.

BEMÆRK 

Det SKAL være en Dansk webshop du sammenligner fra. Du skal være obs på at selvom der står ( . dk ) Så kan det være et købt Domæne. F.eks Zalando, Boozt om mange flere er IKKE Danske webshops. De er op til dig at undersøge om siden er Dansk. Men husk du kan altid benytte dig af vores retur og fortrydelsesret hvis du finder varen billigere på en udenlandsk side:-)

Har du en sikker sag så send billede materiale og alt info til info@nordsko.dk

 

Fortrydelsesret

Ønsker du at købe retur fragtlabel igennem os til kr 39? Benyt vores returportal på forsiden.  

Afhenter du ikke din pakke i pakkeshop, og den sendes retur til os, betragtes det som returfragt, og der vil blive fratrukket kr 39 på din ordre. Vi gør opmærksom på at pakker, som ikke afhentes overgår til GLS retursystem, hvilket kan tage lang tid før pakken er tilbage i vores varetægt. Du bør derfor ikke afvise at afhente pakken, som måde at fortryde dit køb på. 

Hos Nordsko.dk refunderer og ombytter vi selvfølgelig gerne. Du har 14 dage til at returnere varen, gældende fra den dag du modtager pakken.

Vi bytter eller tilbagebetaler julegaver frem til 30/12

Varen kan naturligvis kun returneres og ombyttes, hvis denne er ubrugt, i samme stand som ved modtagelsen og hvis varens originale mærkat stadig er påsat. Ønsker du at bytte en vare til en anden størrelse eller farve skal du returnere varen og lave en ny ordre via webshoppen. Vi betaler ikke retur fragt. Når vi modtager returvaren overføres pengene til din konto. Husk at vedlægge ordrebekræftelsen. Varer købt på webshoppen kan også returneres i butikken. Husk i den forbindelse at medbringe din ordrebekræftelse eller ordre nummer.

Vælger du at returnere skal du huske at sende pakken MED tracking. Ansvaret for pakken ligger hos kunden, indtil den returnerede vare er hos os igen. Når pakken sendes med tracking vil den altid kunne spores.
Husk altid at få en kvittering for at du har afleveret pakken. Det sikrer, at vi kan lave en erstatningssag og man kan få pengene retur fra GLS, hvis pakken bliver væk under forsendelsen. 

Vigtigt: Tilret og skriv hvilke betingelser der er i forbindelse med fortrydelse eller ombytning.

  • Fodtøjsæsker må ikke bruges som forsendelsesæsker, men pakkes ind ved returnering.
  • Varerne skal returneres med originale mærker mm. Hvis du vil være sikker på at kunne modtage det fulde beløb retur.
  • Husk at vedlægge ordrebekræftelsen, som du har modtaget på mail, i returpakken.

Ønsker du at returnere din vare skal du gøre følgende:

  1. Varen skal pakkes i forsvarlig emballage
  2. Huske at sende pakken MED tracking.
  1. Returvarer sendes til:

Nord Sko, Vesterhavsvej 23, 9492 Blokhus

Retur vare SKAL sendes til vores fysiske lager som en erhvervspakke.

Returnering af gaver

Har du modtaget en gave, der er købt hos Nordsko og ønsker du at returnere eller ombytte den, kan du sagtens det. Du har 14 dage til at returnere varen og det foregår på samme måde som returnering og ombytning på vanlig vis. Se ovenfor. Husk at ordrebekræftelsen skal ilægges pakken ved returnering. 

Ved refundering af varens beløb, vil pengene altid blive overført til samme betalingsmiddel/kort, hvorfra varen er betalt. Vi refunderer dit tilgodehavende hurtigst mulig efter vi har modtaget varen. Du vil blive orienteret herom via mail.

Reklamation

Hos Nordsko.dk tjekker vi altid varerne inden afsendelse. Der kan naturligvis være ting vi overser, så derfor er det vigtigt, at du læser afsnittet om reklamation. Reklamationsretten gælder ikke for varer, som er defekte på grund af slitage eller skader forårsaget af forkert brug, fejlagtig vask, manglende vedligeholdelse, eller almindeligt slid.

Ønsker du at reklamere over en vare, så kontakt os endelig på info@nordsko.dk. Medsend gerne billeder af fejlen og husk at skrive dit ordrenummer. Vi behandler derefter reklamationen og kontakter leverandøren. Vi bestræber os altid på at anskaffe en ny vare eller udbedre fejlen. Kan varen hverken ombyttes eller repareres får du selvfølgelig pengene retur.

Efter reglerne i købeloven, er der som udgangspunktet 24 måneders reklamationsret. For varer med begrænset levetid er reklamationsretten dog afkortet til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

Sikkerhed & persondata

Sikkerhed

Her skal du skrive hvilke former for sikkerhed der er forbundet med brug af betaling. Epay eller lign.?

Persondata

Hvis du ønsker at handle hos Nordsko skal du oplyse følgense oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Mailadresse

Vi behandler alt vores data fortrolig og videregiver ikke dine oplysninger til tredjepart. Vi registrerer dine personoplysninger for at kunne sende dine varer til dig. Dine oplysninger (navn, adresse, telefonnummer og mailadresse) bliver videregivet til GLS.

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt. Disse data gemmes i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Jf. reglerne i Persondataloven har du rettigheder til at kontakte Nordsko og få indsigt i hvilke oplysninger der er registreret om dig. I den forbindelse kan du rette henvendelse til info@nordsko.dk.